dagje Batu - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu dagje Batu - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu

dagje Batu

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Harry en Ellie

24 September 2014 | Indonesië, Batu

Vannacht om 4 uur gewekt door alle imams in Batu met hun ochtendgebed. Het is een kakofonie van geluiden hier boven op de berg.
Half 6 hebben we de zon op zien komen en nu zitten de dames rond half9 te zonnen(32 graden)Vandaag gaan de mannen vissen en als ze vis vangen willen we die vanavond bereiden in een workshop.
De dames gaan vandaag naar een theeplantage om de witte thee te zoeken.We krijgen een rondleiding en drinken een kopje witte thee.Nou het is maar een slap bakkie maar ik heb toch een potje meegenomen.
De mannen kwamen tegen 5 uur terug maar nada vis, alleen een paar postzegels.
We moesten ons eigen potje koken en zijn ingewijdt in kruidenmengsels die het eten hier zo lekker maakt.Op het menu stond rendang,maiskoekjes,aardappelkoekjes en sajoer asem.
We hebben heerlijk gegeten .

• 24 September 2014 - 17:02

Elly:

ik kom snel eten......
    een "heerlijke" reis, zo blijf ik steeds meer lezen
    blijf genieten

• 24 September 2014 - 17:02

Leny Van Veen:

en gaan jullie mt. Brome ook nog beklimmen? is zeker de moeite waard, en je bent in de buurt, niet waar? Leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Jullie genieten er duidelijk van.

• 24 September 2014 - 19:52

Walter En Paula:

Leuke verhalen, jullie maken heel veel mee. De mannen geen vis gevangen hoe kan dat? Wil graag de kooktips leren. Geniet nog van jullie vakantie, groetjes.

• 24 September 2014 - 22:08

Guus:

Wat geen vis? Wordt tijd dat mijn kids n keer afstuderen dan kunnen wij ook mee