bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu

bromo

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Harry en Ellie

25 September 2014 | Indonesië, Bromo

We hebben besloten om niet naar de zonsopgang bij de Bromo te gaan kijken.Onze nachtrust is ons te dierbaar want het zou betekenen dat we om 01.00 uur moeten vertrekken vanuit het hotel.De kans dat het mistig is en we de zon niet zien is groot.Dus vertrekken we pas Om 06.00 uur richting het Tengergebergte. Hoewel niet de hoogste is de Bromo zonder twijfel de beroemdste vulkaan van Java.Vlak voor de top moeten we plotseling remmen want er ligt een hoogspanningskabel op de weg. EHHH..
Onze gids houdt met 2 houten stokken de kabel omhoog en wij rijden langzaam eronder door.Waarschijnlijk heeft een windvlaag dit veroorzaakt.Goed dat we s'nachts niet hebben gereden.
Bovengekomen heb je een prachtig panoramisch uitzicht over de 3 vulkanen met Batok(2440) recht voor je en links ervan Bromo en Kursi(2581).
Veel fotoos gemaakt en langzaam dalen we naar beneden. We zien dat de kabel inmiddels weer is opgehangen.Daarna vervolgen we onze weg waar we rond 5 uur in Karoburo aankomen.

• 26 September 2014 - 18:48

Buddy:

Geweldig hè.
    Geniet ervan
    houden het kort. Zusje ernstig ziek
    groetjes j&b