transfer naar Batu - Reisverslag uit Baturaja, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu transfer naar Batu - Reisverslag uit Baturaja, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu

transfer naar Batu

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Harry en Ellie

23 September 2014 | Indonesië, Baturaja

Om half 6 op want we gaan om 7uur een treinreis maken van Yogyakarta naar Jombang. De 4 uur durende reis kost 160.000 Rph (10 euro)en voert langs sawah en suikerrietplantages.Alles wordt nog handmatig gedaan en er zijn veel mensen aan het werk in brandende zon.
Bij aankomst staat de gekoelde auto al klaar en we gaan verder naar de waterval Coban Rondo.Een indrukwekkend waterval maar het leukst zijn de groepen Makakenapen die op rooftocht gaan langs de vuilnisbakken. Zoals alle toeristische attracties ziet de omgeving er prachtig uit alleen het sanitair is overal om te huilen.
We lunchen in een warung(klein eethuis)met een prachtig uitzicht op Batu. We overnachten in Villa Hollanda, een prachtige villa bovenop de berg. Werkelijk adembenemend is het uitzicht. We zijn de enigste gasten en voelen ons de koning te rijk.
We sturen de gids en chauffeur snel naar huis want hun familie woont vlakbij in Malung. Wij genieten van een prachtige avond op het terras maar rond 9 uur wordt het toch koel en we gaan weer lekker slapen.

• 24 September 2014 - 07:13

Jeanne R:

Leuk om te horen. De treinreis is ook n belevenis daar. Hoe ervaren jullie de moskee's met de daarbij behorende geluiden??? Gaan jullie in Malang nog naar de dieren markt??? Dat zal ook n hele ervaring zijn...( vond ik) groetjes en till next time.