transfer naarJakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu transfer naarJakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu

transfer naarJakarta

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Harry en Ellie

15 September 2014 | Indonesië, Batavia

Andy heeft ons afgeleverd op de luchthaven en na een vlotte vlucht worden we in Jakarta opgevangen door een nieuwe gids ennnn chauffeur.Onmogelijke namen dus ze worden al snel omgedoopt totIpon en Opapoel.we besluiten gelijk naar het ereveld Menteng pulo te gaan waar de fam. Sybesma een familiegraf heeft.
Probeer 10 miljoen mensen in een stad te proppen en je hebt enig idee hoe
je moet rijden. Via tol - kruip en sluipwegen bereiken we de begraafplaats. Het blijkt het ereveld te zijn waar oorlogslachtoffers en KNIL militairen liggen begraven. We moeten verderop in de straat zijn. IN Tegenstelling tot het keurig onderhouden ereveld is dit een treurnis.Na navraag in het kantoor werd een groot handgeschreven register tevoorschijn gehaald. Met 5 oude rokende ambtenaren werd het graf gevonden en hebben we bloemen gelegd. Ik denk dat de bloemen 5 minuten later weer in het stalletje te koop staan.

• 16 September 2014 - 17:53

Jeanne R:

Ik herinner me dat verkeer nog goed daar....HEFTIG!!! En dat blijft daar zo....succes!!! Maar geniet. Je went er snel aan hoor....hi hi

• 16 September 2014 - 19:04

Guus:

Wie ligt daar dan? Hebben jullie ook sunda kalapa geplanned ofwel de oude haven waar houten schepen olie en cement laden voor kalimantan