transfer naar Berastagi via Medan - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu transfer naar Berastagi via Medan - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Harry en Ellie - WaarBenJij.nu

transfer naar Berastagi via Medan

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Harry en Ellie

10 September 2014 | Indonesië, Berastagi

We gaan vandaag naarBrastagi via Medan dus dezelfde verschrikkelijke weg terug. Vlak voor Medan, na weer stukken ongeasfalteerde weg met gaten.scheidt de auto er mee uit. Maar onze gids raakt er niet van in de stress. Een garage gevonden en de oliefilter uitgeblazen. Zoveel stof zit erin.
We vervolgen onze weg en komen in Brastagi aan bij het Sibayak hotel. In de verte zien we de 2 vulkannen waarvan er nog een dit jaar een is uitgebarsten.
We hebben ook nog een stop gemaakt bij een boeddistische tempel lLumbini. Echte boeren zijn wij dus lopen we met schoenen en al naar binnen. We werden gelijk teruggefloten. Maar wat een pracht en praal en rust.Na een duik in het zwembad houden we voor gezien

Donderdag 11 sept.
De trouwdag van Dorith en Rob start slecht. Dorith en Harry zijn alle twee niet lekker. overgeven en diaree. Dorith geeft haar malariapillen de schuld. Ze hoorde gisteren dat de Duitsers helemaal ggen pillen slikken.
We gaan vol goede moed op stap en belanden op de local market of Brastagi. Weer kijken we onze ogen uit bij het kruidenvrouwtje. Zij weet wel een middeltje tegen dat unheimliches gevoel. Voor 30 cent zijn ze inderdaad verlost van de buikpijn. Verderop raakt Harry zijn hoedje kwijt aan de ikan vrouw. Ze zijn uitermate vriendelijk en willen alleen op de foto. Deze Karo-batakkers zijn eigenlijk onze zigeueners en worden als minderwaardig beschouwd. We rijden naar de pisopiso waterval . Valt eigenlijk tegen , wij hebben heel wat grotere watervallen in Noorwegen gezien.. .We vervolgen onze weg en gaan naar de oudste batakhuizen in Pematangpurba. Daar woonde de koning met 24 vrouwen. Een beetje veel lijkt me .We gaan met de ferry over het Toba meer en rijden verder naar Tuktuk. Na een lichte maaltijd gaat bij iedereen het lichtje uit. Ik nog even bloggen en dan naar bedje toe. Welterusten.

• 11 September 2014 - 16:42

Paula:

Jullie kunnen niet zeggen dat je niets meemaakt! En zien ook veel dingen, klinkt allemaal spannend hoor. Rob en Dorith gefeliciteerd!! Deze dag zullen jullie je nog lang kunnen herinneren. Hopelijk heeft de rust ook de darmen tot rust gebracht, en El en Har jullie hebben geen last? Geniet van het volgende deel van de reis.groetjes Walt en Paula

• 11 September 2014 - 17:09

JeanneR.:

Alleen dat hobbelen in de auto op,die MOOIE wegen zou je al buikpijn kunnen krijgen......ja ja...maar alles went zullen we maar zeggen....

• 11 September 2014 - 21:26

Sandra:

Nou jullie zullen vast wat kilootjes kwijt zijn na de reis, maar wel veel ervaringen rijker!

• 11 September 2014 - 22:29

Guus:

Sibayak hotel, leuk daar hebben wij ook gelogeerd. Wel jammer dat jullie ziek zijn geweest misschien wat teveel zwemwater ingeslikt? Nu lekker genieten op tuktuk. Is carolina resort daar nog? Daar liggen goede herinneringen voor ons. Lekker kon je daar ook eten. En boys hengeltjes lenen en vissen op kleine meervalletjes, echt kikken

• 14 September 2014 - 09:54

Bart:

Afgezien van de hobbelwegen en de buikpijn en diarree lijkt het me toch een ontzettend gave reis. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en verhalen erachter.

Ik heb net nog even gekeken, maar jullie huis staat er nog (en Lorraine vindt de parkeerplaats voor jullie huis erg handig). Alles prima met de plantjes en nog geen inbrekers of Rik gezien..

Ben benieuwd naar de volgende blogs....

Veel plezier,

Bart

• 15 September 2014 - 09:51

Buddy:

Jullie zijn vast alweer veel verder.......waar blijft het vervolg?
    We"reizen" graag mee.
    Toch niet ook ziek geworden?
    Hier in het geldropse hebben jullie de kermis gemist en de bevrijdingsfeesten maar we zouden wel willen ruilen hoor.
    Blijf geniet en pas goed op elkaar
    Lieve groet Buddy Jeanne